MiaLouise

Sträva alltid efter att vara den bästa versionen av dig själv.

En helt vanlig måndag...

Kategori: Min vardag

...om man bortser från att det idag kom in en äldre man på jobbet, och började dra roliga historier för mig då Jonny inte hann lyssna på honom. (Den äldre mannen verkade inte alls se att även jag var upptagen) Han berättade nån konstig kort historia om Kålle och Ada (Jo, men så säger man i Göteborg, berättade han för mig). Det roliga för mig var att jag inte fattade skämtet, eftersom jag inte hörde, MEN jag är helt säker på att han själv inte skrattade åt själva poängen i skämtet! Han verkade istället tycka att det var extremt roligt att den där "Kålle" rodnade :P Att han dessutom efteråt berättar en "rolig" historia som innehöll grövre könsord kändes lite smått knäppt, lindrigt sagt. Jag fick mig i alla fall ett gott skratt, fast ja - jag skrattade väl inte med honom direkt, om man säger så. Är jag hemsk och elak som gör sånt? Kunde inte rå för det. Hur som helst tror jag inte att han hade alla hästar hemma, alla flaskor i drickabacken eller alla indianer i kanoterna - och hade han det så paddlade de absolut inte i takt!


----------------

För er som undrar över min lilla önskan till Gud igår, om XC60:n, så är det en bil jag blivit helt - rent ut sagt - GALEN i. Så fort jag ser en (gärna vit!), så blir jag så lyrisk att jag börjar fnittra och klappa händerna i små klapp och jättefort! Men, HALLÅ!? haha. Jag tycker att den är så extremt snygg, så jag skulle nog kunna offra min vänstra stortå och Albins högra öra för att en sådan bil ska stå på vår uppfart imorgon. (Hörde du det, Gud? Värt att fundera på, tycker du?)


----------------

Jag har funderat på en sak. Den senaste veckan har det pratats väldigt mycket om torkan och svälten i Afrikas horn, och om jag fattat det hela rätt är det den värsta torkan på 60 år? Nu när jag själv varit där nere VET jag hur otroligt svårt de har det, att maten inte står på bordet särskilt ofta och att de verkligen behöver precis all hjälp de kan få. Jag vill så himla gärna hjälpa dem (och även alla andra människor som har det svårt här på jorden), men om jag nu bestämmer mig för att bli ex. Världsförälder och skänker ex. 150:- / månad. Hur mycket av detta kommer verkligen fram!? Hur många människor jobbar verkligen utan betalning och hur många människor roffar åt sig en del av den summan som jag skänker? Visst att 150:- trots allt ger något, men förmodligen inte så mycket som jag hoppas/skulle vilja att det gör :/ Blir så kluven!


/Mia - kräftfiske-premiär för mig (NÅGONSIN!) på onsdagkväll. Jag är extremt förhoppningsfull!



ps. jag vill ha en katt, precis som en skatt, mitt i en natt. .ds.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: